Pho & Pad Thai - Hollán Ernő utca

Zimankós szombat délután alkalmával beugrottunk a Jászai tér közelében található pho-s helyre. Jókat olvastam róla, gondoltam kipróbálom.

Első belépéskor tele volt a hely. Egy darabig álldogáltunk a pult mellett, amikor a pincér megkérdezte, mire várunk. Mondtam, egy asztalra, aztán a konyha felé mutatott. Nem esett le, hogy két helyiség van egymás mellett, de a kisebb, ami a konyhán keresztül (?) közelíthető meg, kevésbé bizalomgerjesztő. Ott van a zöldséghűtő, további zöldségek ládában a bejárati ajtó melletti lépcsőn pihennek, fűtés elég korlátozott. 

Kezdésnek kértem egy garnélás nyári tekercset, amit gusztusos darabokban tálaltak, finom chilis halszósszal. Sajnos a tekercsben alig lehetett észrevenni a garnélát, a sok zöldség (főleg káposzta, talán) dominálja az ízt. Egy kicsivel több szósszal rendben el lehet fogyasztani, de a Funky Pho-ben evett nyári tekercseket visszasírom.

Pho levesben kétféle méret van, kis és nagy adag, kihozva nem látszik nagy különbség a kettő közt, árban viszont +500 forintot jelent. Első ránézésre elég sűrűnek tűnik a leves, marhahúsosat kértem, rendben meg volt főzve a hús, tartalom tekintetében nem lehet panasz. Mellé csak citromot és ecetes fokhagymát adtak, hiányzott a chili, csak a szokásos szószos flakon volt az asztalon.

Az alaplé intenzitása nekem nem ütötte meg más helyek ízvilágát, nem volt kifejezetten testes, se kiemelkedő, de kezdő pho fogyasztóknak ajánlható, ha még csak ismerkednek Ázsia kulináris élvezeteivel :)

Egy blog bejegyzést olvasva kicsit elbizonytalanodtam, hogy mennyire eltérő íz élménnyel találkoztam más vendégekhez képest, de hát úgy tűnik, nem vagyunk egyformák, az ízlések is különbözőek. Én már ettem máshol jobbat, finomabbat, csípősebbet jobb áron, szóval azt hiszem, ide nem fogok visszatérni repetázni.