Funky pho

Múlt héten volt szerencsém nyerni két fő részére pho levest az egyik kedvenc helyemre, a Funky pho-be.

Vittem magammal kedvenc pho-fogyasztó barátnőmet, és együtt teszteltük a hátszínes verziót. Megnyugtatásképp jelezném, hogy ismét nem csalódtam. Korábban a lábszáras levest kóstoltam, az is  remek volt, a hátszín is tökéletes ízélményt nyújtott.

Igazából elég nehéz sokadik kóstolás után tételesen körülírni, hogy pontosan mitől jó (vagy sem) egy pho-levesben, lévén nem vagyok felkent gasztroblogger vagy étterem-kritikus és sajnos még nem kóstoltam az eredeti levest Vietnam nyüzsgő streetfood egységében, szóval csak olyan apróságokat tudok kiemelni egy ételnél, hogy nekem mi jött be és mi nem :) Természetesen ez mondhatni teljesen szubjektív dolog, lehet, hogy amitől én elájulok, az másnak nem ízlik, de a Funky Pho esetében (a neten fellelhető kritikák alapján) azt mondhatom, hogy megegyezik a fogyasztók többségének a véleménye, hogy ez a hely remek ételeket készít.

A helyszín (Mozsár utca) még mindig nagyon szűkös, csak bizakodni tudok, hogy a felkapottsággal egyenesen arányosan fog bővülni a hely négyzetmétere. Szombati érkezéssel (vasárnap sajnos zárva vannak!) 14 óra környékén nem volt szabad asztal, de azért kikértük a leveseket. Szerencsénkre a mentás limonádé (ismételten remekül összerakott kis üdiítő) kortyolgatása alatt felszabadult egy asztal, ahol kényelmesen várakozhattunk adagunk elkészültére.

Barátnőm nagyobb adagokban rajong a csípős dolgokért, szóval Ő a pultra kirakott összes adalékot végigkóstolta a levesbe pakolva, én beértem egy kis csípőspaprikás szószban úszkáló fokhagyma darabkákkal és egy csepp chili szósszal, így legalább meg volt a kimelegedés érzete is, de el is tudtam fogyasztani a levest nagyobb szenvedések elkerülése mellett. Mindig jó az, ha a vendég maga tudja szabályozni a csípősség faktorát, erre itt minden lehetőség megvan.

Plusz kis ecetes répa adalékban a leves mellé vagy a levesbe, üdítő különlegesség. A nyári tekercsük (vietnami halszósszal) pedig szerintem verhetetlen. Ezt most nem tudtunk enni, mert a nagyadag (normál?) leves pont elég volt ebédre.

A képért köszönet a Funky pho kedves kiszolgáló hölgyének!